Eric Lerdrup Bourgois

Eric Lerdrup Bourgois, Gl. Lyngevej 63, 3450 Allerød, Mobil: tlf. 5055 7278 Mail: Eric_Lerdrup_Bourgois@yahoo.dk

Familie og job

Jeg er 47 år gammel, fraskilt og har to piger; Clara på 18 år, som går i 1.g på Allerød Gymnasium og Emilie på 13 år, som går i 7. klasse på Engholmskolen. Jeg flyttede til Lillerød i 2007.

I mit arbejde, som historisk leder ved Den Kongelige Livgarde (siden 2012), arbejder jeg målrettet og resultatorienteret. Jeg indtænker altid større sammenhænge og synergier (”ringe-i-vandet”) mv. for at opnå den størst mulige effekt og det bedste resultat for Forsvaret og Livgarden. Jeg er sikker på, at denne måde at “tilgå og tænke arbejde” også vil kunne være til gavn for Allerød byråd.

Tillidsposter

• Æresmedlem ”Kæmpe Trold til Allerød” (2021)
  • Formand for Allerød Kunstforening
  • Medinitiativtager til (borgerdelen) ”Allerød – Danmarks VILDESTE kommune”
  • Medlem af selskabet for dansk kulturhistorie
  • Medlem af Garderhøjfortets Nævn
  • Medlem af Den Kongelige Livgardes Fonds’ bestyrelse
  • Udsendt af Forsvaret (x4) til internationale operationer; Ex-Jugoslavien, Afghanistan og Mali (x2)
  • og meget andet 🙂

Mærkesager

Jeg mener, at Allerød kommune er en usleben diamant. Det må der kunne gøres noget ved! Og derfor stiller jeg op til kommunalvalget.

Vi har nemlig mange helt særlige og unikke muligheder, som vi desværre ikke har formået at itale- værd- og omsætte – til gavn for hele Allerød kommune.

Vi har f.eks. en helt unik møbeldesignarv – med PP Møbler og Fritz-Hansen – som ville kunne give os en særlig position og fordel – ikke kun ift. vores selvforståelse og identitet – men som også vil kunne styrke vores lokale nærings- og forretningsliv mm.

Derudover bør vi også havde langt større fokus på vores særegne lokalhistorie med ”Allerødtiden”, “Brudevæltelurerne”, teglproduktionen og keramiktraditionen mm. Og derfor er jeg bl.a. også stor fortaler for at styrke LAFAK’s rolle og muligheder.

Alt i alt bør vi have et helt andet fokus på at styrke vores særlige lokale Allerød-identitet.

Derudover bør vi skabe rammerne for et liv i balance – hele livet. Det gælder såvel fokus på de mindstes, børneforældrenes og de ældres vilkår og muligheder.

Jeg er desuden en særdeles stor fortaler for, at vi får set på hvordan vi kan fastholde og tiltrække flere unge i 20’erne, som vi mangler i vores demografi. Vi bør f.eks. kæmpe for at få mellemlange videregående uddannelser til Allerød kommune samt få etableret kollegieboliger.

Jeg er særligt interesseret i nye boformer – så som bofællesskaber. Og jeg er i det hele taget optaget af at skabe større sammenhængskraft på tværs af Allerød kommune. Vi bør kunne finde løsninger på hvordan vi binder Lynge, Lillerød, Blovstrød, Vassingerød og Kollerød langt bedre sammen.

Derudover er jeg kæmpe fan af ”Vestre Hus Børnenaturcenter”, vores natur og af vores grønne bynære områder.

Og så er jeg stolt af, at vi er garnisonskommune for Den Kongelige Livgarde – om end der bør gøres langt mere for at få det optimale ud af denne helt særlige status.

Følg mig på Facebook! her! (“Eric med C – for C – i Allerød byråd”): https://facebook.com/ericlerdrupbourgois/

Læs evt. mere om mig her: https://sn.dk/Alleroed/Ny-konservativ-Hellere-hipster-end-hippie/artikel/1423989

Fotograf: Carsten Lundager

Følg mig på Facebook! her! (“Eric med C – for C – i Allerød byråd”):